Hepatitas C – liga, ilgai nepranešanti apie save
2015-12-08
Jungtinių tautų, Pasaulio sveikatos organizacijos ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės skelbiamos atmintinos dienos
2015-12-08

Apie judėjimo naudą

(Informacija atnaujinta: 2016-01-29)
Nepakankamas fizinis aktyvumas – hipodinamija – labai kenkia žmogaus sveikatai ir gali gerokai sutrumpinti gyvenimą.

 

judejimasStovime – deginame kalorijas
Stovėdami mes apkrauname raumenis labiau nei sėdėdami. Kai stovime, mes tarsi krintame į priekį, bet raumenys įsitempia ir neleidžia to daryti. Jeigu žmogus visą laiką sėdi, jį ištinka hipokinezija – nepakankamas judėjimo aktyvumas. Dėl to pirmiausia nukenčia raumenų sistema.
Sportuojame – stipriname kaulus ir sąnarius
Jei raumenys yra neaktyvūs, kenčia ir kaulai. Kad galėtume judėti, kaulai turi būti stiprūs, nes, pavyzdžiui, bėgant kaulams tenka atlaikyti beveik šešis kartus didesnį kūno svorį. Labai naudinga sukti lanką, energingai judinti rankų ir kojų pirštus, sukti galvą, lankstytis. Kaulus stiprina šuoliukai, plaukimas.
Einam – treniruojam širdį
Ėjimas ypač naudingas žmonėms, dirbantiems sėdimą darbą. Einant puikiai treniruojami raumenys, širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo sistemos.
Bėgam – gaminam hormonus
Jei judama nepakankamai, tai neigiamai veikia endokrininę sistemą. Vidaus sekrecijos liaukas taip pat reikia treniruoti. Kai pradedama sportuoti, organizmas gamina daugiau hormonų, aktyvesnė tampa vidinės sekrecijos liauka hipofizė, antinksčių ir skydliaukės veikla. Bėgiojantis žmogus būna energingas, žvalus ir darbingas, tačiau bėgimą, kaip ir vaistus, reikia tiksliai dozuoti. Bėgdamas žmogus neturi jausti nemalonių pojūčių.

 

Parengta pagal leidinį „Lietuvos sveikata“