Krūtinės angina atpažįstama iš skausmo
2015-12-08
Apie kraują
2015-12-08

Sultys gerina kraują

(Informacija atnaujinta: 2016-01-29)

Organizmą vitaminais bei kitomis naudingomis medžiagomis galima aprūpinti ir kraują pagerinti stikline sulčių. Pasirodo, kad pagerėtų kraujas, užtenka penkias dienas rytais gerti po stiklinę sulčių. Tai ne iš piršto laužti pasvaičiojimai, o neseniai atliktų medicininių tyrimų rezultatai. Gydytojai dietologai pagarbiai žiūri į sultis, kurios gali pagerinti ne tik savijautą, bet ir sveikatą. Ypač vertingos pomidorų, apelsinų ir greipfrutų sultys.

 

sultysGeležies ir kalcio šaltinis
Medicininiai tyrimai rodo, kad sultis vartojančiųjų kraujas yra geresnis. Medicinos diagnostikos ir laboratorinių tyrimų asociacija atliko unikalų tyrimą – ištyrė žmonių, 5 rytus iš eilės gėrusių natūralias sultis, kraują. Taip Asociacija prisijungė prie Sulčių ekspertų tarybos vykdomo visos Lietuvos eksperimento, kurio metu tūkstančiai žmonių visoje Lietuvoje penkias dienas iš eilės rytais gėrė po stiklinę sulčių. Kraujo tyrimų rezultatai parodė, kad po eksperimento net 98 proc. natūralias sultis gėrusių asmenų kraujyje geležies kiekis atitiko medikų rekomenduojamas normas. Tų, kurie natūralių sulčių nevartojo, geležies kraujyje tyrimų rezultatai blogesni.

 

Net 96 proc. sultis vartojusių asmenų kraujyje kalcio kiekis atitiko normas.

 

Natūralių sulčių negėrusiųjų kalcio kraujyje tyrimų rezultatai kur kas blogesni – tik 82 proc. asmenų kraujyje kalcio kiekis atitiko normas. Anot gydytojų dietologų, penkias dienas rytais sultis gėrusiųjų kraujas geresnis, nes sultyse yra vitamino C, kuris padeda organizmui pasisavinti geležį.

 

Jei sunku susikaupti

 

Sulčių stiklinė per pusryčius gerina ne tik kraują, bet ir gebėjimą susikaupti. Daugelis pasaulyje bei kaimyninėje Latvijoje atliktų bandymų rodo, kad visaverčiai pusryčiai su stikline sulčių užtikrina žmonėms ne tik būtiną energiją bei sotumo jausmą, bet ir gerina smegenų veiklą. Tyrimais įrodyta, kad išgėrus natūralių sulčių stiklinę maždaug prieš 15–20 minučių iki kontrolinio, gerėja moksleivių gebėjimas atlikti įvairias užduotis.

 

Latvijoje psichologės Agnės Rožlapa-Grasė atliktas tyrimas parodė, kad išgėrus iš ryto sulčių stiklinę gerėja moksleivių gebėjimas susikaupti, tikslumas, jie tampa budresni. Vis dėlto geriant sultis nereikia persistengti. Gydytojai dietologai šio gėrimo rekomenduoja per dieną išgerti tik stiklinę.

 

Sultys geriau
Pomidorų sultyse yra apsauginė medžiaga, kurią sudaro įvairūs karotinai. Jie stabilizuoja apsaugines ląstelių membranas. Kai trūksta karotino, gali pablogėti regėjimas. Pomidorų sultyse taip pat yra daug organinių rūgščių – pieno ir obuolių rūgščių, kurios normalizuoja medžiagų apykaitos procesus. Be to, pomidorų sultyse yra tiek pat askorbininės rūgšties kaip ir citrusinių vaisių. Pomidorų sultyse gausu natrio, kalcio, kalio ir magnio, vitaminų C, A, B, P ir kt. Taip pat yra medžiagų, pavyzdžiui, likopeno, kurios mažina vėžinių susirgimų riziką. Likopenas mažina krūtų vėžio, plaučių, storosios ir tiesiosios žarnos vėžio riziką, saugo širdį ir kraujagysles, taip pat lėtina senėjimo procesus. Svarbu žinoti, kad šią medžiagą geriau pasisaviname gerdami pomidorų sultis, nei valgydami pomidorus.

 

Grožio eliksyras
Greipfrutų sultyse ypač gausu vitamino C, būtino mūsų imuninei sistemai, daug folinės rūgšties (B grupės vitamino), kuri reikalinga ląstelėms susidaryti. Dėl šių savybių greipfrutų sultis patartina gerti vaikams ir paaugliams. Tačiau vartojantiems vaistus šių vaisių sultis reikia gerti atsargiai, nes jos gali sustiprinti vaistų poveikį.

 

Apelsinuose yra didesnė vitamino C koncentracija, todėl peršalus rekomenduojama per dieną išgerti 1–2 stiklines šviežių arba parduotuvėse pirktų 100 proc. apelsinų sulčių. Jose taip pat yra B grupės vitaminų – pantoteno ir folinės rūgšties, vadinamojo grožio vitamino biotino, reikalingo odai ir plaukams. Be to, apelsinų sultyse gausu kalcio, stiprinančio kaulus ir dantis, o jose esantis magnis, stiprina raumenis ir širdį. Šie vaisiai – retai aptinkamo mikroelemento seleno, būtino imuninei sistemai, šaltinis.

 

Parengta iš spaudos